Un libro es un fragmento de silencio en manos del lector.

Aquel que escribe calla.

Aquel que lee no rompe el silencio.

PASCAL QUIGNARD

Si quieres recibir información sobre nuestros títulos, suscríbete a nuestro boletín aquí.

  1. "Literatura contra el nihilismo" · Antón García (La Nueva España) -
  2. 02 de Junio de 2011
  1. Obra completa [ed. bilingüe], de
  2. Lois Pereiro

Poesía última de amor y enfermedad reflexiona sobre la muerte, que el poeta sabe cerca, pero es también un canto a la vida, al amor, vistos desde el final de un tiempo que giró enteramente alrededor de la cultura: hay referencias musicales, pero la mayoría de citas son literarias, de la Biblia a Shakespeare, de Carver a Valente, de Hölderlin a J. R. Jiménez, de Joyce a Sartre: variedad, excelencia, eclecticismo y pasión poética.
· · ·

Na poesía de Lois Pereiro, l’autor al que se-y dedicó anguaño’l Día das Letras Galegas, atopo un aire familiar.Non porque los sos gustos poéticos coincidieran colos míos, sinón porque los pasos lliterarios que foi dando conózolos bien. Pereiro (1958-1996) empieza publicando en 1975 na revista Loia, editada en Madrid a fotocopies por una parte de la colonia d’estudiantes gallegos na capital d’España. Aquellos poemes, xunto a los de Manuel Rivas, Fermín Bouza, Reimundo Patiño..., tienen l’arume inconfundible d’un tipu de poesía que s’escribía n’España nos años setenta, non importa en qué llingua, y cásique siempre pelos araxales de lo establecío: llibertá métrica, experimentalismu, culturalismu, (re)buscaes influencies extranxeres (sí, Lou Reed, pero tamién Leonard Cohen o José Afonso)... Una obra escasa, que se soltaba a pingaraes, siempre dando a entender que yera más lo que se guardaba que lo que se desvelaba.

Lois Pereiro publicaba nes revistes o nes antoloxíes (Después de la modernidad, de Julia Barella, en 1987) qu’entamaben los amigos, convirtiéndose na figura secreta de la lliteratura gallega. Mientres tanto, la enfermedá marcába- y el camín. Amás de ser heroinómanu, a primeros de los años 80 resultó envelenáu pol aceite de colza adulterao. Más tarde, yá nos noventa, el sida condiciona los sos últimos pasos. Pero esa terrible enfermedá parez poner orde na so vida creativa: en 1992 publica’l so primer llibru, una breve recopilación de la poesía anterior, y en 1995 el segundu, que lleva un títulu claru: Poesía última de amor e enfermidade. Pa estes páxines un Lois Pereiro renováu vierte’l so talentu creativu, acarreta materiales mui diversos perfaciendo una poesía radical a la que-y presta la cita n’otres llingües y la glosa qu’anticipa’l conteníu del poema; el llibru reflexiona sobre la muerte, que sabe cerca, pero ye un cantu a la vida, al amor, vistos dende’l remate d’un tiempu que xiró enteramente alredor de la cultura: hai referencies musicales, pero la mayoría de les cites son lliteraries, de la Biblia a Shakespeare, de Carver a Valente, de Hölderlin a J. R. Jiménez, de Joyce a Sartre: variedá, excelencia, eclecticismu y pasión poética.

Esta Obra completa recueye tamién una rara novela y una especie de diariu. Náufragos do Paraíso, la novela, ye una obra metafísica que nos recuerda l’estilu difusu de Thomas Bernhard; presenta abondos puntos de xuntura temática cola so poesía: sufrimientu, soledá, una violencia a piques d’españar, culturalismu... Conversa ultramarina, el diariu qu’a manera de llargues cartes foi unviando a la so amada Pilar Cabo nos últimos meses de la so vida, ye’l so testamentu creativu, un resume de cómo la lliteratura s’aferra a la vida y vence, yá de parte tarde, esi nihilismu que conformó la ruta cultural y vital d’una parte de la xeneración nacida alredor de los años sesenta.

Descargar artículo en (.pdf)

Envía a un amigo


Aviso Legal

Libros del silencio

Castillejos 352, Bajo - 08025 Barcelona Tel: +34 | 934766919 - Fax: +34 | 934591026 - [email protected]